woensdag 27 januari 2010

Vogue's readers' ten best dressed of the decade

The winner: Charlize Theron
Numéro trois: Reese Witherspoon in Valentino
Op 6: Cate Blanchett
Mijn favoriete op 7: Michelle Williams

Met de aanvang van de tientallen van de 21ste eeuw zijn al heel wat decenniumlijstjes de revue gepasseerd. De Amerikaanse Vogue doet er nog eentje bovenop: de Ten Best Dressed of the Decade, gekozen door de lezers.

Ben het niet helemaal eens met het lijstje, maar bon, ik heb dan ook niet gestemd. Nummer één had ik tot mijn scha en schande nog nooit gezien: Charlize Theron in Vera Wang op de rode loper van de Oscars van 2000, niet veel speciaals als je 't mij vraagt. Maar misschien moet Reese Witherspoon nog trotser zijn, want die staat maar liefst twéé keer in die top tien (op 3 en 8) en toch wel met reden.

Al bij al heb ik toch de indruk dat die Amerikanen blijkbaar een voorkeur voor braafjes, sober en nauw aansluitend hebben. Toch een hoezee voor Michelle Williams die er in 2006 adembenemend uitzag in mijn persoonlijke favoriet: haar gele Vera Wangjurk en een eervolle vermelding voor de sprookjesachtige pastelGaultier van Cate Blanchett (die àdemt toch altijd stijl) en Nicole Kidman die blijkbaar gaat shoppen in jurken waar wij maar van kunnen dromen...

Hier kan je ze alle 10 zelf bekijken:
http://www.vogue.com/bestdressed/012510_Best_Dressed_of_the_Decade

Geen opmerkingen: