maandag 15 februari 2010

Muzak is dead, long live real shopping music!

Als er iets is waar ik gevoelig aan ben, dan is het wel muziek in winkels. Ik ben al menig filiaal uitgesprint door (al of niet loeiharde) goedkope boenke boenke of hersenloze muzak. En ja, zelfs al hing er een kleedje in de etalage dat ik absoluut wou passen. Smaken verschillen, maar als mijn tenen gaan krullen van de muziek, dan is de liefde voorbij voor mij.

Britse überfashionistaketen Topshop komt sinds een weekje aandraven met Topshop Radio, waarbij ze hopen de vibe van hun winkels naar de living te brengen. Doel is om elke twee weken de playlist te updaten met hun nieuwste inspirerende tunes. En dat die tunes er best mogen zijn, blijkt uit de playlist: Kap Bambino, We Have Band, Marina and the Diamonds, ... Opvallend veel vrouwenstemmen in hun selectie, maar tenminste geen flauwe R&B-afkooksels zoals je in menig kledingketen te verwerken krijgt.

Op hun site vind je ook interviews en kledingselecties van enkele artiesten uit de playlist.

Benieuwd of Topshop daadwerkelijk zo'n leuke muziek in hun winkels speelt, ik moet dringend eens naar Londen!

http://www.topshop.com

Geen opmerkingen: