dinsdag 17 augustus 2010

The Killer Inside Me

Met druilerige augustusdagen als deze lijkt een goed filmpje bekijken mij een gepaste avondactiviteit. Maar lap, verschijnt er dan eens een potentieel pareltje tussen alle zomerblockbusters en projecteren ze hem natuurlijk weer niet op fietsvriendelijke afstand.

Met 'The Killer Inside Me' verfilmde regisseur Michael Winterbottom ('Jude', '24 Hour Party People') de gelijknamige roman noir van pulpauteur Jim Thompson. Casey Affleck bewees al meermaals griezelig goed creeps te kunnen spelen. Deze keer kruipt hij in de huid van Texaanse sherif en psychopaat Lou Ford die de hete adem van de onthulling van zijn ware aard in zijn nek voelt. Kate Hudson en Jessica Alba mogen slachtoffers van dienst spelen.

Ik heb een enorm zwak voor film noir, dus ik ben supernieuwsgierig.
Als ik de filmreviewers mag geloven zitten er wel behoorlijk bloederige fragmenten in, dus zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. Winterbottom staat trouwens bekend als een regisseur die veel aandacht aan muziek besteedt, benieuwd of dit in deze film ook het geval zal zijn.

Deze trailer is in elk geval al adembenemend:

1 opmerking:

lfrlfr zei

trailer is inderdaad veelbelovend!
nice nice
komt op de "to see list" :)