zondag 18 november 2012

Een avondontbijtfilmpje

Een avondje alleen thuis, dat was mijn 'probleem' gisteren. Ja, ik ben zo iemand die in het weekend toch liever uitgaat dan thuis in de zetel te blijven hangen. Maar vermoeidheid en de onwil om op mijn fiets de regen te trotseren deden me toch in die zetel belanden.
Dan maar een filmklassieker bekijken die ik nog op mijn to-see-lijst had staan: 'Breakfast at Tiffany's' van Blake Edwards, gebaseerd op het boek van Truman Capote. Als je één beeld van de reeënogige Audrey Hepburn kent, dan komt die gegarandeerd uit deze charmante film uit 1961. En hé, die tegenspeler, George Peppard, die kende ik ook (Hannibal, de man met de sigaar uit 'The A-Team')!

De film kwam even ter sprake toen we in New York aan Tiffany's passeerden, maar toen wist ik er bitter weinig over. Mocht ik er ooit nog eens passeren, dan zou ik meteen denken aan Audrey met een ontbijtkoek voor het venster. Maar deze beelden vond ik nog leuker: 

 het maskeravontuurtje

 Audrey Hepburns personage Holly Golightly die 's ochtends melk uit een cocktailglas drinkt

 en niet te vergeten Holly die aan het breien is (waarbij ze haar handen toch maar vreemd houdt). Let ook op de kat!

Of hoe een avondje thuis in de zetel hangen toch nog leuk kon uitdraaien. Maar misschien de volgende keer toch wat drank in huis halen en wat vrienden uitnodigen...

1 opmerking:

Liselotte zei

Nog méér drank? :D
Crazy cat... :)