vrijdag 14 februari 2014

Maskerade

Ik ben nu al een paar maanden werkloos, excuseer, 'werkzoekend' is de beste term, dacht ik. Tussen het solliciteren en openen van njet-mails door, plooi ik zoveel mogelijk terug op mijn oerinstinct: tekenen.

Deze twee maatjes kreeg ik al snel op papier, maar de innerlijke strijd barstte weer ten volle los toen ik ze besloot in te kleuren met Illustrator. Dat ik verdomme niet gemakkelijk tevreden ben, heb ik deze week weer maar eens aan den lijve én hersenen ondervonden. Oefening baart kunst, zegt men toch... Wel, tijdens deze oefening heb ik tot ik bijna de wanhoop nabij was continu dingen veranderd, aangepast, geschrapt en opnieuw getekend (één les die ik geleerd heb: kleuren kiezen is aartsmoeilijk! Mijn laatste aanpassing was de citroengele achtergrond aanpassen naar een warmer vaal oranje). Streepjes werden driehoekjes. En hoe krijg je ook alweer die gaatjes in dat masker? De driehoekjes bleken te net. Opnieuw beginnen.  Na wel zo'n zestigtal versies, kwam ik hierop uit... En ben ik eindelijk een beetje tevreden. Voorlopig toch...

Geen opmerkingen: